Квест "Запобігти, врятувати, допомогти"

 


Квест «Запобігти, врятувати, допомогти»

Мета. Розвивати нестандартне мислення, вміння швидко приймати рішення; формувати здатність працювати у команді; виховувати товариськість, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, поважливе ставлення до думок інших; сприяти отриманню школярами знань з безпеки життєдіяльності, визначення та усвідомлення факторів, що впливають на здоров’я, створення умов для формування в учнів позитивного ставлення до життя та власного здоров’я.

Учасники: учні 1-4 класів, класні керівники 1-4 класів, педагог-організатор, вчителі предметів «Захист України», основ здоров’я, фізкультури.

Обладнання: 4 локації (перелік обладнання для кожної локації нижче), дзвоник, фішки для команд за виконані завдання, заготовки «кодової фрази», яку потрібно зібрати під час проходження квесту, обладнана фотозона).

 Хід проведення

І. Організаційна частина.

ІІ. Оголошення теми та завдань квесту.

Умови проведення.

Команди учасників збирається на шкільному подвір’ї для отримання інструкції щодо гри та інструктажу з техніки безпеки.

Кожен клас пройде маршрут з чотирма станціями, де гравці отримуватимуть частини вислову, який наприкінці вони мають зібрати повністю.

Правила квесту.

Для успішного руху команди вперед і подолання перешкод на окремих етапах дійте почергово і дотримуйтесь правил.

1. Отримайте маршрутний лист.

2. Рушаючи в подорож, не забувайте про правила вихованості та почуття такту до своїх суперників. За виконані завдання отримуйте частини вислову та фішки за активність самостійність, організованість.

3. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!

4. На виконання кожного із завдань у вас до 5 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

5. Відвідуйте станції суворо за порядком, написаним в вашому маршрутному листі.

Маршрути руху.

1 клас

2 клас

3 клас

4 клас

1.1 локація

2. 2 локація

3. 3 локація

4.4 локація

1.2 локація

2.3 локація

3.4 локація

4.1 локація

1.3 локація

2.4 локація

3.1 локація

4. 2 локація

1.4 локація

2.1 локація

3.2 локація

4. 3 локація

ІІІ. Основна частина. 

Етап І - "Візитна картка"

На майданчику шикуються команди класів. Ведучий проголошує вступне слово про безпеку життєдіяльності.

Гра починається з урочистого привітання команд учасників. Презентують свою назву і гасло.

 Етап ІІ - "На старт! Увага! Руш!"

Після привітання команди отримують маршрутні листи, де позначені назви станцій, якими будуть подорожувати класи. Подається умовний сигнал і команди рушають в путь. На кожній локації за виконані завдання діти отримуватимуть кодове слово – частину вислову «Твоя безпека – у твоїх руках».

 

Локація

Назва та зміст роботи

Матеріали, обладнання

Відповідальні

1 локація

Санітарний пост.

Майстер-клас з надання першої медичної допомоги. Практичне заняття «Швидше швидкої»

Перев’язочні матеріали.

Іграшки для імітації.

Медична сестра, класний керівник

2 локація

Виставка засобів індивідуального захисту.

Умови використання і правила застосування.

Протигази, муляжі зброї, костюми хімзахисту, прилади, аптечка

Вчитель предмету «Захист України», класний керівник

3 локація

Змагання.

Гра-конкурс «Вправний рятівник»

Пожежні каски, муляжі вогнегасників, відра, іграшки для імітації

Вчитель фізичної культури, класний керівник

4 локація

Вікторина

Гра-вікторина «Формула безпеки життєдіяльності»

Роздатковий матеріал для команд

Педагог-організатор, класний керівник

5 локація

Фотозона

 

Класний керівник

 

Додаткові матеріали:

1 локація

Гра "Перша допомога" Учням пропонується уявити, що біля них немає дорослих, а ситуація потребує невідкладних дій, якими будуть їхні дії в разі: •Ви сильно порізали руку, що слід одразу зробити?

•Уявіть, що ви залишились вдома самі, і раптом отримали опік, ваші дії? •Уявіть, що впали, і в результаті отримали великий синець, що необхідно зробити?

•Дорослих вдома немає, а у вас сильно розболілась голова, як можна себе полікувати? Чи можна самому вживати ліки?

•Під час прогулянки ви знайшли незнайомий підозрілий предмет, який може виявитись вибухівкою. Ваші дії?

 

2 локація

1.Гра "Небезпечні забавки" У конверті знаходяться картки із зображенням небезпечних ситуацій. Завдання гравців, назвати, яка небезпека очікує дітей, які можуть бути наслідки і що слід робити, щоб уберегти своє життя і здоров'я. Приклади карток:

2.Гра "Алло, рятуйте!" Учасникам необхідно записати на картці із зображенням пожежної охорони, міліції, швидкої допомоги та служби газу номери телефонів екстремальних служб.

 

3 локація

Клас ділиться на 2 команди. Завдання командам – пройти естафету на швидкість. У грі використовуються муляжі.

1.     Одягнути каску пожежника, добігти до джерела вогню, затушити вогнегасником, повернутися до команди, передати каску наступному учаснику.

4 локація – за сценарієм

Змагання команд

І тур. Тестування.

 

Командам пропонуються питання про порядок дій людини, яка опинилася у небезпечній ситуації і три варіанта відповіді. Максимальна оцінка за відповідь – 3 бали, за помилкову відповідь – 0 балів. Час на підготовку відповіді – 3 хвилини.

Ведучий роздає командам по одній картці із запитаннями. Команди відмічають правильну відповідь і повертають картки ведучому.

 

1. Якщо виникне пожежа, як ви будете діяти?

а) зателефоную по 01;

б) покличу на допомогу сусіда;

в) втечу, нікому нічого не сказавши.

2. Якщо кімната почала наповнюватися їдким димом, що ви будете робити?

а) відчиню вікно, залишу відкритими двері;

б) буду просуватися до виходу;

в) закрию рот і ніс вологою ганчіркою і буду просуватися до виходу.

 3. Загорілася електромережа, ваші дії?

а) буду гасити її водою;

б) знеструмлю мережу, потім почну гасити;

в) буду кликати на допомогу.

 4. Що робити, якщо на вас загорівся одяг?

а) буду бігати, зриваючи одяг;

б) впаду, буду кататися, збиваючи полум’я;

в) завернуся у ковдру.

 5. Що треба робити, якщо при приготуванні їжі загорілася олія на сковороді?

а) вимкну вогонь, накрию сковороду кришкою;

б) буду гасити водою;

в) спробую винести сковороду на сходи до сміттєпроводу і вилити туди олію.

 6. Ви розпалюєте газову колонку або духовку газової плити. Сірник згас, а ви не встигли запалити газ, що ви будете робити?

а) дістану новий сірник і ще раз спробую підпалити;

б) перекрию газ;

в) перекрию газ та перевірю тягу.

 7. Якими будуть ваші дії, якщо вис відрізало вогнем у квартирі на п’ятому поверсі?

а) вологими рушниками та простирадлами закрию щілини по периметру двері, скоротивши приток диму;

б) відкрию вікно і покликаю на допомогу;

в) зроблю мотузку з простирадл, прив’яжу до батареї опалення і стану спускатися;

г) стану голосно кричати.

8. Що ви будете робити, якщо побачите як на лісовій полянці горить минулорічна трава?

а) пройду мимо;

б) намагатимусь загасити вогонь, закидаючи його землею;

в) повідомлю про пожежу дорослим

 9. Ви побачили, що маленькі діти кидають у вогонь папір, аерозолі. Що ви будете робити?

а) зупиню, роз’ясню, що це - небезпечно;

б) пройду мимо;

в) намагатимусь звернути увагу дітей на інші біль безпечні заняття.

 

«МАРАФОН ЗАГАДОК»

У цьому турі команди відгадують загадки. За правильну  відповідь  – 1 бал

1.  Червона  корова  всю  солому  на  чорне   борошно  змолола. (Вогонь, попіл.)

2.  Чим  вогонь  тушити  будем,  Якщо  воду  не здобудем? (Пісок, земля, цупка тканина)
3.  Маленька  зірка  відлетіла, Багато  лиха  наробила. (Іскра)
4. Смілива людина, що бореться з вогнем? (Пожежник).

5. Лишає  він  страшні  сліди, усе  він  пожирає,

     А як  даси  йому  води, відразу помирає.   (Вогонь)

6.  Дерев`яна  паличка  темну  голівку  має, темряву розганяє. (Сірник).

-      Бажаний гість замість цукерок дрова їсть.

(вогонь)

-                     Сидять у коробці у купці хлопці,

Хто хоче світити – готові служити

Заради гри їх не бери і голівками не три!

Лихо станеться велике – полум’я від них сердите.

(сірники)

-                     Він завжди не гвіздочку,

Має червону сорочку.

І вогонь блокує вміло

В білій і пухнастій піні.

(вогнегасник)

-                     Найважливіша в пожежного зброя,

З нею  він завжди йде до бою.

(вода)

-                     Шкварить, злиться, води боїться,

і скільки б не їв, а ситим не буває.

(вогонь)

-                     Коли вогнище палає,

Він згасить його допомагає,

Із піщинок наш дружок,

Здогадались? Це …

(пісок)

-                     Без крил, без рук, без ніг,

А вгору піднімається.

(Дим)

-                     Як горить щось треба, діти,

До пожежників дзвонити.

Бачите вогонь і дим –

Набирайте...(101)

 «ПРИСЛІВ'Я»

Команди називають прислів’я. За правильну  відповідь  – 2 бали.

1. Сірник невеличкий, а вогонь – велетень

2. Не май звички сірники носити в кишені.

3. Сірник маленький, а біда велика.

4. З вогнем погані жарти – жартувати з ними не варто.

 5.Сірники не чіпай, в сірниках вогонь.

 

 

IV.       Підсумки квесту. Нагородження учасників

Етап  - "Фінал"

Команди, що відвідали всі станції, а також учні, що працювали на станціях, повертаються до місця збору. Складають з кодових слів вислів.

Ведучий проголошує слово про процес квесту, оцінює активність і настрій учасників гри. Наголошує на тому, що гра не мала характеру змагання за перше місце, найголовнішим для всіх, було отримання нових знань та здійснення подорожі.

Спостерігачі обирають найактивніші класи - це приз за активність.

Команда, що обрала найбільшу кількість фішок - переможці квесту.

Також можуть бути номінації :"За креативність і неординарність",

"Веселим і кмітливим",

"Найрозумнішим" та ін.

Свято закінчується колективним фото напам'ять .